Hej Mindhelper
Jeg har en kæreste og jeg elsker ham, men er alligevel flov over at være sammen med ham.
Forleden dag fik jeg af vide at folk ikke forstår, hvad jeg ser i ham. Der mange der han er en underscoring , men elsker at være i hans selskab og holder meget af ham.
Så ved ikke hvorfor det går mig så meget på, hvad folk synes eller hvordan han ser ud, når jeg elsker ham, og savner ham lige så snart han ikke er her.
Hilsen En frustrerende 15 årige pige

(Pige, 15 år)
Hej frustrerede 15-årige pige
Først og fremmest vil jeg starte med at sige til dig, at det lyder til, at du er rigtig glad for din kæreste. Og det er bare rigtig dejligt, når man har fundet en, som man er så glad for. Derfor kan jeg også sagtens forstå, at det bare er rigtig træls, når andres meninger fylder en del, og påvirker hvordan man har det.
Vi har alle sammen forskellig smag
Når nogen betyder rigtig meget for os, er det naturligt, at man gerne vil have, at andre også kan lidt det. For der er jo noget som fylder rigtig meget i ens liv.
Men vi mennesker er meget forskellige og det er meget forskelligt, hvad det lige er, som vi kan lide. Nogle synes at brunt hår er vildt flot, og andre er langt mere til helt lyst hår. Men det betyder ikke, at det andet er forkert, det handler bare om, at man har forskellig smag. Det er lidt ligesom med slik, nogle mennesker elsker vingummi og andre vil langt hellere have lakrids, og der er også nogle som elsker begge dele. Og det ville da bare være rigtig træls, hvis man kun måtte spise lakrids, selvom man meget bedre kan lide vingummier. Det er lidt det samme med kærester. Vi har alle sammen forskellig smag og heldigvis for det. For det ville da være rigtig øv, hvis vi alle sammen havde helt samme smag. Og det lyder til, at du har fundet en fyr som passer til lige præcis til dig og dine behov. Derfor tænker jeg også, at du bare skal holde fast i, at du altså er rigtig glad for ham, og godt kan lide ham præcis som han er, for han passer lige til din smag. For det vigtigste i et kæresteforhold er jo, at man er glad og lykkelig sammen med den person, man er sammen med. Ikke om han ligner en supermodel. Så når du er så glad for han, så tænker jeg ikke, at han er en underscoring. Han gør dig rigtig glad og det er det vigtigste, for så man kan jo faktisk ikke få noget bedre.
Snak med dine venner om hvordan det påvirker dig, når de snakker negativt om din kæreste
Det er helt normalt, at man kan komme til at blive påvirket af andres mening. For vi mennesker er nemlig flokdyr, og derfor er det vigtigt for os at passe ind. Derfor påvirker andres meninger og også. Så det er også helt naturligt, at du bliver påvirket af de ting, der bliver sagt om din kæreste. Men det er bare super vigtigt at finde en balance, hvor man kan være en del af fællesskabet, samtidig med at man holder fast i sig selv. Derfor tænker jeg også, at det kunne være en rigtig god ide, at du tog en snak med dine venner om, hvordan det påvirker dig, når de snakker negativt om din kæreste. Det er nemlig helt OK at sige, at du måske ikke synes, at det er så rart, når andre siger sådan noget om din kæreste. For du skal have lov til bare at være glad for ham.
Sommetider når folk kommer til at sige sådan nogle ting, er det ikke altid, at de lige tænker over, hvordan det påvirker andre. Og derfor kan det være rigtig godt, at få gjort dem opmærksomme på det. Lige nu lyder det til, at din kæreste gør dig rigtig glad, og det tænker jeg ville være rigtig godt, hvis du fik fortalt dine venner. For de fleste mennesker omkring en, vil rigtig gerne have, at man har det godt og er glad. Derfor tænker jeg også, at de vil blive rigtig glade for, at du fortæller dem det, de kan hjælpe dig ved at stoppe med at sige negative ting om din kæreste. Så kan det også være rarere for jer alle sammen at være sammen, når du ikke skal sidde og få en knude i maven og blive flov over din kæreste.
Tag fat i Headspace
Du kan også tage fat i Headspace og få snakket om, hvordan du går og har det. Det kan nemlig være rigtig rart lige at få delt sine tanker med nogen.  Hos Headspace sidder der en masse søde og rare frivillige klar til at hjælpe og lytte. Det er helt gratis at komme i Headspace, og hvis du synes det er rarere, kan du også sagtens være anonym. De frivillige er vant til at snakke med unge om det, som de går og bøvler med. Og derfor gør de frivillige også altid deres allerbedste for, at det foregår på en måde, som er rar for dig. Så I kan få snakket om lige præcis de ting som fylder hos dig.
Det kan bare være rigtig svært, når alle andre har en mening om ens kæreste, og derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som har hjulpet. Så du ikke skal gå og være flov over din kæreste, som er helt rigtig for dig.
De bedste hilsner fra en Mindhelper