Hej Mindhelper
Jeg er en pige på 17 år, der har taget p-piller siden jeg var 14 år. Ingen problemer der, det fungerer fint, jeg får min menstruation hver måned og er endnu ikke blevet gravid! Jeg har en fast kæreste, og har ikke været sammen med andre end ham. Nu læste jeg i min mors dameblad, at kroppen ikke udløser et æg? Det forstår jeg ikke??? Hvordan fungerer p-piller egentligt? Kan I ikke hjælpe mig, så er I bare søde..:-)
Venlig hilsen A.

(Pige, 17 år)
Hej Pige på 17 år
Sikke et godt spørgsmål du stiller. Jeg er sikker på, at du ikke er den eneste pige, som går også tænker på, hvad søren det egentligt er, at de der p-piller gør ved kroppen.
Sexlinien har svaret
Jeg blev faktisk selv lidt i tvivl, da jeg læste dit spørgsmål. Vi er jo læger her på siden, så derfor vil jeg ikke begynde at komme med for mange lægefaglige udtalelser. Men jeg synes, at Sexlinien har lavet nogle mega gode forklaringer på det med, hvordan p-pillen den fungerer. Så derfor så sender jeg dig lige videre til deres hjemmeside. De har en artikel, hvor en læge besvarer de mest stillede spørgsmål om p-piller og en anden artikel, som handler om p-piller generelt. Jeg synes især den første artikel forklarer ret fint, hvordan pillen lige fungerer. Så jeg håber det er okay, at jeg lige har sendt dig videre til nogen, som kan forklare det meget bedre, end jeg kan.
Virtuel knus herfra.
De bedste hilsner fra en Mindhelper