Hej
Jeg er en pige der har armhule hår min mor har set det men jeg vil gerne have det væk hvad skal jeg gøre hvad skal jeg sige til min mor

(13 år)
Kære dig,
Det kan være svært at vide, hvad man skal gøre, når man begynder at få hår forskellige steder på kroppen.
Det er helt normalt
Næsten alle mennesker begynder at få hår forskellige steder på kroppen, når de bliver teenagere.
Og når det sker, er det forskelligt, hvad folk gør. Nogle vælger at barbere hårene af, mens andre vælger at lade dem blive.
Begge dele er helt normalt og helt okay. Der er ikke noget, som er mere rigtigt end det andet.
Hvad skal du gøre?
Du skriver, at du gerne vil have det væk. Men du er i tvivl om, hvad du skal gøre.
Din mor har set, at du har hår under armene, og du er i tvivl om, hvad du skal sige til hende.
Når der er noget, man rigtig gerne vil, så kan det være rigtig rart at få gjort. Men måske er man lidt i tvivl om, hvordan og hvad man skal gøre.
Her tænker jeg, at det giver rigtig god mening at tale med din mor om det
Sådan kan du tale med din mor
Din mor er voksen, og hun kender måske selv til det med at have noget hår på kroppen, som man gerne vil have væk.
For de fleste er den nemmeste måde at få hår væk fra kroppen, ved at barbere det af.
Det gør hverken ondt, og det tager heller ikke særligt lang tid.
Det kan være din mor har prøvet at barbere sig før, og så kan du tale med hende om, hvorfor man gør det, og hvordan man gør det.
Det kan også være, din mor ikke barberer sig, men så kan I få en god samtale om, hvordan det kan være. Og det kan være, du kan lære noget mere om det.
I vores artikel: Guide til at snakke med dine forældre om svære ting, kan du læse mere om, hvordan du kan tale med din mor.
Du kan også vise din mor dit spørgsmål, du har skrevet herind, der beskriver du nemlig fint dine tanker.
Jeg håber mit svar kan hjælpe dig på vej, og så sender jeg dig en masse god energi.
De bedste hilsner fra en Mindhelper