Hej
Jeg er en ung pige der prøver at finde kærligheden. Lige nu ses jeg med en fyr. Han er et par år ældre end mig. Jeg synes han er sød og egentlig lige hvad jeg søger ind til vidre. Han er dog lidt tyk hvilket ingen i min familie er så jeg synes det ville være lidt små akavet at introducere ham for familien. Jeg har mødt hans familie og hans far drikker øl hver dag. Flere om dagen. Og min mors far gjorde præcis det samme og døde af det hvilket gør ondt på min mor stadig. Derfor ville hun helt sikkert ikke bryde sig om at jeg finder en i det miljø hvis man kan kalde det det. Jeg ved ikke om jeg burde blive ved med at ses med ham inden jeg begynder at få flere følelser for ham. Eller om jeg skal lade være med at tænke over familie og andre personer end ham og jeg. Han går ikke op i hvordan han ser ud hvilket jeg gør og synes måske også han burde gøre noget ved hans mave. Det kan jeg self ikke ændre men det gør lidt ondt i maven at det ikke er noget han tænker han vil gøre noget ved. For jeg vil ikke ende med at se sådan ud.
Håber i forstår mit spørgsmål

(19 år)
Kære du
Vi forstår godt dit spørgsmål.
Det kan nemlig være lidt forvirrende at møde en, som man holder af, men som også er lidt anderledes end ens familie.
Derfor er jeg også rigtig glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os. For dem skal du bestemt ikke gå med alene.
Når man møder en, der er anderledes
I starten når man ses med en fyr kan det både være spændende og dejligt.
Fyren er måske lige det man leder efter og måske ens chance for kærlighed.
Men jo længere tid der går, jo flere forskelligheder opdager man også. For selvom han måske er alt det man leder efter, så er vi trods alt alle sammen forskellige.
Det kan godt være lidt forvirrende og måske endda skræmmende i starten. For hvis han ikke er ligesom dig, og det du kommer fra, kan I så godt være et godt match?
Vi kan lære af hinanden
Heldigvis er der massere af håb.
Du har måske hørt udtrykket “modsætninger mødes”.
Udtrykket handler om, at vi ofte ender med at blive tiltrukket af og finde sammen med folk, som er vores totale modsætninger.
Selvom det ikke altid er helt rigtigt, så kan vi lære rigtig meget af hinandens forskelligheder.
Vores grænser og holdninger kan ændre sig, og ofte så ender vi med at udvikle os som mennesker, fordi vi kan se mere nuanceret på verden.
Derfor er der heller ikke nødvendigvis noget dårligt ved at være forskellige.
Mærk efter
Når jeg læser dit brev, så lyder det som om, at du står i et dilemma.
Kan du blive ved med at ses med ham, selvom han større end hvad du er vant til i din familie?
I sådanne situationer, er det bedste man kan gøre at lave en for/imod-liste.
En liste, hvor du skriver alt det som taler for at være sammen med ham ned, såvel som alt det som taler imod.
For når man står mellem to valgmuligheder, kan det være rart at se argumenter foran sig på et stykke papir eller på en telefon.
Det kan hjælpe os med at mærke godt efter og i sidste ende med at træffe det rigtige valg.
Snak med dine venner om det
En af de bedste ting man kan gøre, hvis man er begyndt at ses med en fyr og er i tvivl om sine følelser, er at snakke med sine venner om det.
For når man får sagt sine følelser højt til ens venner, så kan man ofte nemmere bedømme, hvad der føles rigtigt, og hvad der føles forkert.
Ellers kan man altid spørge dem til råds eller bare give sine tanker luft.
For jo længere tid man går med sine tanker alene, jo større og tungere kan de vokse sig
Har du hørt om GirlTalk?
Hvis du synes det kunne være rart at snakke med nogen, som ikke kender dig, så kan jeg varmt anbefale dig Girltalk.
Hos Girltalk bliver du mødt af en masse søde og dygtige rådgivere, som er vant til at snakke med piger som har det svært.
Derfor kan de også være rigtig gode at snakke med, hvis du føler du står i et dilemma med ham den nye fyr.
Du kan chatte med dem, det er gratis, og du kan være lige så anonym, som du har lyst til.
Det kan være forvirrende at stå i et dilemma, hvor man synes en fyr er sød, men han også er anderledes, end det man kommer fra.
Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar, som du kan bruge. Jeg sender varme tanker din vej, og håber du finder ud af det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper