Hej Mindhelper
Jeg har små prikker som sidder på starten af hovedet på min penis. Jeg prøver at vaske dem men de går ikke væk. Hvad gør jeg hjælp.
Vh en dreng i nød.

(Dreng, 16 år)
Hej 16 årig
Det kan være meget forvirrende, hvis man finder små prikker på hovedet af sin penis. Derfor forstår jeg også godt, at du har skrevet herind og spurgt os.
Hvad brevkassen er til
Desværre er det ikke noget, som vi ved særlig meget om her i brevkassen.
Det er noget som en læge skal kigge på og sige, om det er noget, der skal undersøges nærmere eller ej.
Tag et smut forbi lægen
Derfor synes jeg også, at du skal smutte en tur forbi lægen, hvis du er bekymret.
Læger ved nemlig rigtig meget om kroppen og kan ofte hurtigt fortælle dig, om det er farligt eller helt normalt.
Hvis du ikke helt ved, hvordan du kommer til lægen, kan du enten spørge dine forældre eller læse vores artikel: Alt du skal vide om at gå til lægen
Snak med dine venner
Mit sidste råd til dig er at snakke med dine venner om det.
Det kan være at de har prøvet at have de samme prikker, eller kender nogen der har.
Og hvis de har, så ved de måske også, hvad du skal gøre.
Jeg håber, at du finder ud af det og får svar på dit spørgsmål.
De bedste hilsner fra en Mindhelper