Hej Mindhelper
Jeg spiller fodbold og selvom det er lidt elitepræget har vi et godt sammenhold og kan snakke om mange ting både i omklædningsrummet og udenfor, bl.a. om sex. Vi kan snakke ret frit og nogen af pigerne har røbet de er til piger eller bi. Det bliver taget godt imod for folk er super open minded. Jeg er selv utrolig nysgerrig og synes det er spændende hvad folk fortæller og hvad de føler. Jeg blev lidt nysgerrig og googlede og spurgte AI og fik af vide at ikke mindt i fodbold er der mange lesbiske eller bisexuelle piger/kvinder. Det er jeg supernysgerrig på. Passer det og hvorfor er det enlig sådan? Lyder lidt mærkligt.

(Pige, 16 år)
Kære du,
Det er helt naturligt at være nysgerrig på både sin egen og andres seksualitet.
Når man opdager et mønster
Det giver rigtig god mening, at du bliver nysgerrig på og tænker over seksualitet, når det er noget I taler meget om i omklædningsrummet til fodbold.
Og nu har du faktisk opdaget noget, man måske kan kalde et mønster. Altså at flere af pigerne på dit hold fx er homo- eller biseksuelle.
Så giver det også rigtig fin mening, at du egentlig bliver nysgerrig på, om det mon er sådan flere steder, end bare på dit hold.
Er der mange lesbiske og biseksuelle piger i fodbold?
Du spørger, om der er mange lesbiske og biseksuelle piger og kvinder i fodbold.
Det kan jeg desværre ikke give dig et direkte svar på, for det ved jeg faktisk ikke, om der er. Og jeg kan heller ikke umiddelbart finde nogen, som har undersøgt det.
Hvis du gerne vil prøve at undersøge det, så kan du eventuelt søge inde på Dansk Boldspil-Unions hjemmeside, og se om de har undersøgt det.
Er det virkelig sådan?
Jeg kan godt se, at når man søger på Google, så ligner det, at der er flere som skriver om seksualitet i kvindesport.
Men én ting er, hvad vi som mennesker med vores egne opfattelser mener, og en anden ting er, hvordan tingene er i virkeligheden.
Vi ved, at ca 8% af danskerne har en anden seksualitet end heteroseksuel. Og derfor må man også tænke, at der er flere personer på sportshold i Danmark, som har en anden seksualitet end hetero.
Men hvordan fordelingen helt præcis er, ved jeg ikke. Og hvis man skal finde ud af det, så er det noget, som man skal lave en undersøgelse af.
Seksualitet kan være mega spændende
Det lyder til, at du generelt synes at seksualitet er ret spændende.
Derfor tænker jeg måske, at det kunne være rart for dig at vide, at LGBT+ Danmark faktisk har lavet noget som hedder LGBT+ Rådgivningen.
Det er en rådgivning, hvor alle som har spørgsmål til seksualitet, krop og køn kan skrive eller ringe ind. Og så sidder der en dygtig rådgiver og besvarer dine spørgsmål.
Du kan fx chatte med dem eller ringe til dem.
De er vant til at svare på spørgsmål om seksualitet, og derfor ved de også rigtig meget om det.
For seksualitet er et rigtigt spændende emne, og så kan det være rart at tale med nogen, som ved mere om det.
Jeg håber mit svar kan lede dig i den rigtige retning, og så sender jeg dig en masse god energi.
De bedste hilsner fra en Mindhelper