Hej, jeg er alt tid irreterret i min hverdag, mest i skolen, hvis der er nogen der fx siger ( ja) og den anden person siger ( nej) og de bliver ved så kan jeg bare ikke tage det så jeg råber ( hold nu kæft )

(13 år)
Hej med dig
Det kan være rigtig træls, hvis man altid er irriteret i sin hverdag. Derfor forstår jeg også godt, hvis du kommer til at råbe en gang imellem. Men jeg forstår også godt, hvis du på et tidspunkt bliver træt af det.
Derfor får du her nogle råd til, hvad du kan gøre i din hverdag for at blive mindre irriteret.
Er det irritation eller vrede?
Du skriver ikke, hvad der ellers irriterer dig i hverdagen, og jeg har derfor lidt svært ved at finde ud af, om du mest bliver irriteret eller sur. Eller måske begge dele.
Hvis det nu er vreden der er problemet, kan jeg varmt anbefale dig vores artikel: Bliver du alt for vred? Få 11 råd til at styre dit temperament. I den står der en masse gode tricks til at håndtere din vrede på en bedre måde.
Selvom det måske er irritation og ikke vrede, så minder de to følelser om hinanden. Så jeg er sikker på, at der er noget i artiklen, du kan bruge.
Har du hørt om Mindfulness?
En anden rigtig god måde, at falde til ro på, hvis man bliver irriteret og får lyst til at råbe, er mindfulness-øvelser. Mindfulness kan nemlig være en god hjælp, hvis man let bliver irriteret, og nogle gange lige har brug for at stoppe op og trække vejret.
Hvis det lyder som noget for dig, kan du læse mere om vores mindfulness-øvelser i vores artikel: Få ro på med vores bedste mindfulness-øvelser.
Jeg håber der er noget i mit svar til dig, som kan hjælpe med at du bliver mindre irriteret i din hverdag. Jeg sender de bedste tanker din vej.
De bedste hilsner fra en Mindhelper