Hej Mindhelper
Jeg er en kvinde som har en ven fra Facebook som sender hjerte til mig og synes jeg er snuk og søde til mig og skat hvad betyder det hilsen xxxx

(25 år)
Kære du
Jeg vil starte med at sige, at jeg har slettet dit navn. Dette har jeg gjort for, at du kan forblive så anonym som muligt. Jeg håber det er okay.
Det er okay at blive forvirret
Det kan godt være svært at vide, hvad folk rent faktisk mener, når de sender hjerter og skriver søde ting til dig på facebook.
For når man skriver med nogen over facebook, og man ikke kan se deres ansigt, kan det nogle gange være svært at regne ud, hvad det er de mener med det, de skriver.
Derfor er jeg også rigtig glad for, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Hvad betyder det når folk sender hjerter?
Normalt når folk sender hjerter, skriver “skat” eller skriver søde ting til én, så er det fordi de synes man er sød.
Hjerter er ofte noget man bruger i sammenhæng med kærlighed. Og kan derfor være en måde at vise den man skriver med, at man synes de er søde eller at man holder af dem.
Og når din facebookven så oven i købet skriver søde ting til dig og siger du er smuk, så kunne det godt være, at han/hun synes du er sød.
Hvad skal du gøre?
Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvad din facebookven tænker på, når vennen skriver søde ting til dig og sender dig hjerter.
Det er der kun en måde at finde ud af. Og det er, at du skriver til dem og spørger.
Du kan fx skrive til dem “Hej, jeg har lagt mærke til at du sender mig hjerter og skriver en masse søde ting til mig. Hvad betyder det?”.
På den måde kan du få klart svar på, hvad det betyder og måske endda hvorfor de skriver som de gør.
Det kan være forvirrende, når ens facebookven sender hjerter og skriver søde ting. Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar til dig, som du kan bruge. Jeg sender de bedste tanker din vej og håber du finder ud af det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper