Hey
Jeg har længe døjet med binge eating.
Jeg spiser når jeg keder mig, jeg spiser mere selvom jeg er met.
jeg spiser i det hele taget hvis jeg kan, hvilket er pænt irriterende for mig.
Det er svært at blive taget seriøst når man kun ser ikke at spise som noget farligt:(

(13 år)
Kære du
Det lyder til, at du står i en rigtig svær situation, hvor du føler at noget er svært, men at du ikke bliver taget seriøst.
Det lyder rigtig hårdt. Derfor er det også rigtig godt, at du har skrevet herind og delt dine tanker med os.
Når noget fylder
Når man føler at man spiser rigtig meget og føler, at man ikke selv har kontrol over det, kan det være rigtig ubehageligt.
Derfor skal du også have rigtig stor ros for at have opdaget, at det er noget du gør, og at det er noget, som du måske ikke helt selv har styr på.
For det kan være rigtig ubehageligt at døje med binge eating. Derfor giver det også rigtig god mening, at du synes, det er rigtig irriterende og måske svært at stoppe.
Hvad er Binge Eating?
Du skriver, at det er svært at blive taget seriøst, fordi man kun ser det at spise for lidt eller slet ikke, som noget farligt.
Men faktisk er det ved at ske en forandring.
Nogle kloge hoveder, der ved rigtig meget om spiseforstyrrelser, har nemlig her for et par år siden bestemt, at Binge Eating er en alvor spiseforstyrrelse ligesom anoreksi og bulimi
Binge eating sker nemlig ofte, fordi man oplever at miste kontrollen og derefter spise alt for store mængder mad. Herefter kan man føle en masse skam og skyld, og måske endda synes, at det er pinligt.
Alt den overspisning og skyld og skam, er sjældent særlig rart i længden. Derfor er det en rigtig god ide, at du får noget hjælp, hvis du føler at du binge eater.
Tal med en voksen om det
Det er vigtigt, at du får talt med nogle voksne om, hvordan du har det.
Her tænker jeg det kunne give rigtig god mening, hvis du får talt med dine forældre eller en anden voksen, som du stoler på.
Udover at de voksne kan hjælpe dig med, hvordan du kan få det bedre, så er det også virkelig vigtigt at få sagt det højt, når man har det skidt.
For hvis vi går alene med vores tanker og følelser, så kan de komme til at fylde rigtig meget og være svære at være i.
Men når vi siger det højt, så oplever de fleste, at de får det bedre.
Tag et smut forbi lægen
Når du får talt med dine forældre eller en anden voksen, så tænker jeg også, at det er vigtigt, at I får talt om, at tage et smut forbi lægen.
Læger ved nemlig mega meget om kroppen, og tit kan de også hjælpe én, hvis man går og bøvler med at spise for lidt eller for meget mad.
Og hvis lægen ikke kan hjælpe, så kender de til nogen som kan.
Det kan være rigtig øv at gå og døje med binge eating. Især hvis man føler, at dem omkring én ikke tager det seriøst. Derfor håber jeg også, at der er nogle gode råd i mit svar til dig, som du kan bruge. Jeg sender de bedste tanker din vej og hepper på dig!
De bedste hilsner fra en Mindhelper