Hej Mindhelper
Hvordan kan jeg få lov til at skifte skole eller botilbud når mine forældre mener ikke det er realistisk eller jeg kan klarer det pres på anden skole mangler grunde til at pjække for skole da jeg ikke har lyst til at gå der Mine forældre tror bare det er fordi jeg syntes det grønne på den anden siden lykken findes et anden sted de tager det ikke seriøst fordi de er vant til til jeg ikke kan lide at gå i skole der hvor jeg er

(Pige, 24 år)
Kære dig
Det kan være rigtig frustrerende at gå på en skole eller bo på et botilbud, som man ikke er glad for.
Derfor er det også rigtig godt, at du skriver herind.
Andre med samme problem
Når jeg læser dit brev, kommer jeg til at tænke på, om du har skrevet herind før?
Vi har modtaget to spørgsmål tidligere, som minder om det, som du har skrevet til os her.
Spørgsmålene jeg taler om er: Hvordan kan jeg få lov til at skifte skole? Og Jeg kan ikke lide mit botilbud.
Mangler du svar på noget?
Hvis de to andre spørgsmål også er fra dig, kommer jeg til at tænke på, om vi ikke har svaret på dit spørgsmål godt nok.
Hvis det er tilfældet, må du meget gerne skrive ind igen og forklare, hvad du mangler svar på.
Vi vil gerne hjælpe dig så godt som muligt.
Få et hurtigt svar
Hvis du har brug for et svar her og nu, så kan jeg varmt anbefale dig at snakke med nogen på dit botilbud.
Det kan være en af dem der bestemmer eller din kontaktperson på bostedet.
Det vigtigste er bare, at det er en som du stoler på, og som du føler, at du kan tale med.
De ved rigtig meget om botilbud, og kan derfor hjælpe dig med at finde ud af, hvad du kan gøre for at skifte skole og botilbud.
For det er ikke særlig fedt, at bo på et botilbud eller gå på en skole, hvis man ikke kan lide stedet. Derfor håber jeg også, at mit svar til dig, kan hjælpe dig med, hvad du skal gøre.
De bedste hilsner fra en Mindhelper