Hej Mindhelper
Jeg vil gerne have sex med min kæreste og min kæreste vil også gerne have sex men jeg ved ikke hvordan man gør og om det gør ondt 🥰🥰🥰

(17 år)
Kære du
Det kan være rigtig spændende at skulle have sex for første gang.
Og typisk er der rigtig mange tanker, som går gennem ens hoved. Derfor er det også rigtig godt, at du skriver.
Sex første gang
Du skriver, at både dig og din kæreste føler sig klar, og gerne vil have sex med hinanden.
Det er rigtig godt at høre!
For det kan nemlig godt være nervepirrende første gang og svært at vide, hvordan man har det med det.
Derfor har vi samlet nogle af vores bedste råd i vores artikel: Sex første gang. Her finder du ikke kun viden om, hvordan det kan føles første gang, men også gode råd til, hvordan man får en god første gang.
Sexlinien ved det meste om sex
Hvis du synes at rådene er gode, men godt kunne tænke dig endnu mere, så kan jeg varmt anbefale dig at besøge Sexliniens artikel om “Første gang”
Her kan du læse endnu flere gode råd, myter om den første gang og gode ideer til, hvordan I kan gribe det an.
Gør det ondt at have sex første gang?
Du spørger også, om det gør ondt at have sex?
Sex bør som udgangspunkt ikke gøre ondt.
Vores kroppe er så smarte, at hvis vi føler os klar til at have sex og kan slappe af i det, så slapper vores krop også af.
Og når kroppen slapper af, så burde sex ikke gøre ondt.
Hvornår kan sex gøre ondt?
Der er dog situationer, hvor sex godt kan gøre ondt eller være svært at gennemføre.
For selvom man måske føler sig klar og tryg med en person, så kan man stadigvæk være hammernervøs.
Når vi bliver nervøse, så har vores krop det med at spænde op. Og når vi spænder op i kroppen, så kan det godt være svært at have sex.
Så hvis du oplever det, kan det være kroppens måde at fortælle dig, at du skal sætte farten ned og tage det hele et skridt af gangen.
Snak med dine venner om det
Noget som kan være en rigtig god ide, hvis man er i tvivl om noget eller nervøs, er at snakke med ens venner om det.
Ofte så har de stået i samme situation som en selv.
Og derfor kan de også ofte give nogle gode råd eller komme med gode ideer til, hvad man så kan gøre.
Derfor synes jeg også, at du skal snakke med dine venner om det.
Det kan være, at de selv har haft sex, og kan fortælle om det, eller at de går med de samme tanker som dig.
Tag fat i Sexlinien
Mit sidste råd til dig er at kontakte Sexliniens chatfunktion
Hos Sexliniens chatfunktion bliver du mødt af søde og dygtige rådgivere, som er vant til at snakke med unge om sex.
Derfor kan de også være rigtig gode at snakke med, hvis man ikke ved, hvordan man har sex, eller om det gør ondt.
Det er gratis, og du kan være helt anonym, hvis du har lyst til det.
Man kan have rigtig mange tanker om første gang, man skal have sex. Derfor håber jeg også, at mit svar til dig kunne give dig svar på nogle af de tanker, og hjælpe dig på rette vej. Jeg håber dig og din kæreste finder ud af det.
De bedste hilsner fra en Mindhelper