Hej Mindhelper
Hej jeg går i 8 klasse og jeg er forelsket i en pige der går i 9 klasse og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gør. Altså jeg har prøvet at smile til hende, men det er ligesom om jeg ikke kan få kontakt med hende.

(Pige, 15 år)
Kære dig
Det kan være svært at vide, hvordan man skal komme i kontakt med en pige, som man er forelsket i.
Derfor er det også rigtig godt, at du skriver herind og spørger.
Spændende med en forelskelse
Det kan være rigtig spændende at være forelsket i nogen.
Man kan gå med sommerfugle i maven, når man tænker på personen. Og man kan blive helt varmt i ansigtet, hvis de kigger på en.
Det kan være enormt rart og dejligt , men det kan også være irriterende og frustrerende.
For hvordan kommer man i kontakt med dem?
Hvordan får du kontakt?
Det er noget, som alle der nogensinde har været forelsket i nogen tænker: Hvordan skaber jeg kontakt?
Det kan være rigtig svært at finde ud af.
Derfor vil jeg nu komme med mine bedste bud på, hvad du kan gøre for, at komme i kontakt med hende fra 9.klasse.
Det første trin: Snak med andre om hende
Et rigtig godt sted at starte, er at spørge lidt rundt.
Er der nogle af dine venner, som kender hende eller har snakket med hende før?
Eller kender de nogle, som kender nogle, der kender hende?
Hvis de kender hende, så kan det være, at de kan hjælpe dig med at komme i kontakt med hende.
Den diskrete: Følg hende på sociale medier?
En anden mulighed er, at du finder hende på sociale medier og følger hende.
Jeg tænker, at du kender hendes navn. Så er det bare med at finde hende på Instagram, TikTok, Snapchat eller lignende og anmode hende.
Så kan det være, at hun forhåbentlig følger dig tilbage, og så kan du prøve at skrive til hende på et tidspunkt.
Den direkte: Snak med hende
Den mere direkte og oldschool tilgang er jo, at du bare går hen til hende og siger hej.
Hvis du virkelig gerne vil have kontakt, så kan du invitere hende ud, eller spørge om I skal lave noget sammen?
Den kan være enormt skræmmende, det ved jeg godt, men det er også den hurtigste måde at finde ud af, om hun også gerne vil have kontakt med dig.
Spring ud i det
Som det gamle ordsprog siger: Hvo intet vover, intet vinder.
Så hvis du ikke tør vove pelsen lidt og tage en chance, så kan der går lang tid før du ved, om hun vil snakke med dig eller ej.
Du kan også prøve at læse vores artikel: Sådan bliver du bedre til at smalltalke. Her har vi nogle gode råd til, hvordan du kan smalltalke med hende, hvis du beslutter dig for at gå over og snakke med hende.
For selvom det kan være rart at have et crush på afstand, så kan det også være rart at få afklaring.
Derfor håber jeg også, at der er noget i mit svar til dig, som kan hjælpe dig med at komme i kontakt med hende. Jeg ønsker dig alt held og lykke
De bedste hilsner fra en Mindhelper