Hej med jer.
Jeg synes det er svært at sidde på en stol under de 7 meditationer over 7 dage, er det ok at ligge ned stedet for ?
Mvh. XXXX

(25 år)
Kære du
Først og fremmest, så har jeg slettet dit navn. Det har jeg gjort for at holde dig så anonym som muligt.
Jeg håber det er okay.
Når det så er ude af vejen, så er det rigtig godt du skriver.
Man kan nemlig godt blive i tvivl om, hvor strenge regler der er i meditation, og hvad man helt præcist skal gøre.
Må man ligge ned?
Du spørger, om man godt må ligge ned under de 7 meditationer, i stedet at sidde på en stol.
Her er det helt korte svar: Ja, det må man gerne.
Hvad handler meditation om?
En stor del af meditation handler om at være afslappet og føle sig tilpas i sin krop.
Og hvis du så oplever, at du ikke er det, når du sidder oprejst på en stol, så skal du prøve noget andet.
Der er nemlig ingen regler for, hvad der er det rigtige at gøre i en meditation.
Den eneste regel der er, er at gøre, hvad der er bedst for dig.
Prøv det af
Så hvis du oplever, at du slapper mere af og kan være mere til stede i meditationen, hvis du ligger ned, så er det bare det du skal gøre.
Du kan jo starte med at prøve det af.
Og hvis det så viser sig, at være en bedre løsning, så fortsætter du bare med det.
Vi er alle forskellige. Derfor er der nogle som bedste kan lide at sidde på en stol, nogle kan lide at ligge ned og andre noget helt tredje.
Og der er kun én måde at finde ud af det på: Ved at prøve de forskellige ting af.
Jeg håber du fik svar på dit spørgsmål, og at du får prøvet kræfter med at ligge ned. Jeg sender de bedste tanker din vej og ønsker dig god meditation.
De bedste hilsner fra en Mindhelper