Hej. Jeg har projekt uge. Sex og samfund. Jeg har nogle spørgsmål til dig. Emnet er unge og rettigheder på sociale medier. Sociale medier kan både være et dårligt og et godt sted. Det dårlige er det giver mange unge for eksempel angst, depression, spiseforstyrelse, osv. Spørgsmål 1: Cirka hvor mange unge bliver krænket af de uønsket kommentarer de får på deres posts? 2: Hvor mange unge bliver udsat for press over tekst? 3: Hvor mange unge modtager billeder de ikke ønsker. 4: Hvis en ven tager et grænseoverskridende billede af dig og deler det uden dit samtykke, hvilken type lovbrud er det?

(Pige, 15 år)
Kære du
Det lyder som et rigtig spændende emne du har der!
Når det så er sagt, så besvarer vi ikke projektuge spørgsmål her i brevkassen. Derfor kan jeg desværre heller ikke hjælpe dig med dine spørgsmål.
Forkert brevkasse?
Når jeg læser dit spørgsmål, så lyder det også til, at du skulle have skrevet til Sex og Samfund?
Hvis det er rigtigt forstået, så synes jeg det lyder som en god ide.
Sex og Samfunds brevkasse og chat “Sexlinien” ved nemlig rigtig meget om grænseoverskridende adfærd på nettet og unge.
Derfor er de også gode at skrive med, hvis du har spørgsmål hertil.
Jeg håber du får svar på dine spørgsmål og jeg ønsker dig alt held og lykke med projektugen!
De bedste hilsner fra en Mindhelper