Hej Mindhelper
Jeg har det super svært for tiden, er bange og angst for mit arbejde, og er ked af det resten af tiden. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Håber at i kan hjælpe, for jeg kan ikke holde det ud mere.

(Pige, 20 år)
Hej Pige på 20 år
Det lyder som om, du har ramt en super hård periode lige nu. Så jeg er glad for, du har skrevet herind og delt dine tanker.
Det giver god mening
Du skriver, at du er bange og angst for dit arbejde. Og at du er ked af det resten af tiden. Jeg tænker, at det giver god mening, at du er ked af det, når du er bange for at gå på arbejde. Arbejdet er nemlig tit et sted, hvor man bruger rigtigt meget af sin tid. Og hvis man så er bange, når man er på arbejde, så bruger man også rigtigt meget energi, mens man er på arbejde. Samtidigt med at man heller ikke rigtigt kan slappe af, når man er kommet hjem, fordi man så bruger energi på at være bange for at skulle på arbejde dagen efter. Det kan godt påvirke ens humør og gøre en ked af det, fordi det kan komme til at føles som om, at der ikke rigtigt er nogen vej ud af det.
Men der skal nok være en vej ud af det. Også selvom den måske er svær at se lige nu. Og du kan godt få det godt igen og blive glad. For jeg ved, at der er rigtigt mange, der har haft det lidt ligesom dig, der har fået det godt igen. Nogle gange gange kræver det bare lidt hjælp fra folk omkring en. Men folk omkring en kan ikke vide, at man har det svært og har brug for deres hjælp, hvis man ikke fortæller det. Derfor er det vigtigt, at du får fortalt nogen, hvordan du har det. Så jeg tænker på, om der mon er nogen, som du ville være tryg ved at snakke med? Det kunne for eksempel være dine forældre, en god veninde eller en helt tredje person, som bare er helt vildt god til at lytte og hjælpe.
Du er langt fra alene om at have det sådan her. Og der er faktisk kommet et spørgsmål fra en, der har det rigtigt meget, som du beskriver. Så hvis du har lyst, kan du tage et kig på spørgsmålet Jeg har ikke noget, som jeg glæder mig til i fremtiden. Måske er der nogle af rådene i det svar, som du kan bruge?
Har du hørt om Mindhelpers angstforløb?
Jeg kommer også til at tænke på om du har set, at Mindhelper har et gratis forløb om angst? Du kan finde forløbet på dette link. Det forgår online og er helt anonymt. I forløbet kan du lære mere om hvad angst er, og konkrete teknikker til, hvordan du bedre håndtere angst. Forløbet er delt ind i forskellige moduler. Og der høre videoer med til hvert modul. Angstforløbets guide Anne, har filmet hver video i forvejen, og hun vil herigennem guide dig igennem forløbet. Da forløbet ligger online, kan du selv bestemme i hvilket tempo du vil gå de forskellige moduler igennem.
Så hvis du gerne vil vide lidt mere om angst, og få nogle teknikker til hvordan du bedre kan håndtere de svære tanker og følelse. Så kan jeg varmt anbefale dig at tage et kig på Mindhelpers ansgtforløb.
Jeg håber, at der er noget i mit svar, der har hjulpet dig. Og så håber jeg, at du finder ud af, hvordan du kan få det godt igen.
De bedste hilsner fra en Mindhelper