Jeg er i en svær situation lige nu, fordi min far skal giftes med sin kæreste. Men det er vigtigt, at min mor ikke ved noget om det.
Hej Mindhelper
Min far og hans kæreste skal lige pludselig giftes. Hvad skal jeg gøre? min mor må ikke vide noget plus jeg er kun 9 år

(Pige, 13 år)
Hej pige, 9 år
Det lyder som en svær bekymring du har fået lige pludselig. Desværre kan vi ikke hjælpe dig, da Mindhelpers brevkasse er beregnet til børn og unge mellem 13 og 20 år.
Det lyder, som om det vil være en god idé at snakke med nogen om dine bekymringer. Derfor synes jeg, du skal prøve at ringe ind til Børnetelefonen på tlf. 11 61 11. De har åbent fra kl. 11 om formiddagen til 11 om aftenen, og der sidder hele tiden nogle voksne, der er klar til at høre på dig.
Du behøver ikke sige dit navn eller hvor du bor, de vil gerne snakke med dig alligevel.
Vi har skrevet nogle artikler, hvor du kan læse mere om skilsmisse og gode råd, hvis du har skilte forældre.
Held og lykke med det.
Venlig hilsen Mindhelper