Jeg har oplevet, at mine gode drengevenner altid ender med at kunne lide mig. Og jeg ved ikke lige, hvad jeg skal gøre ved det..
Hej Mindhelper
Hver gang jeg bliver gode venner med en dreng ender han med at kunne lide mig. Hvordan og hvad skal jeg gøre??

(Pige, 15 år)
Kære pige på 15 år
Jeg kan godt forstå, hvis du ikke synes, at det er sjovt, at drengene ender med at kunne lide dig. Især hvis du bare gerne vil blive ved med at være venner.
Du er tydeligvis nem at holde af
Først vil jeg lige sige, at du kan tage det som en kæmpe kompliment, at drengene ender med at falde for dig. Det betyder, at du er nem at holde af. Og at du er en person, folk gerne vil komme tættere på. Og det er for mig at se kun et rigtig godt tegn.
Snak med nogle veninder
Du skal vide, at du bestemt ikke er alene om at have haft den oplevelse. Og I er også i en alder nu, hvor drengene begynder at synes, at I piger er ret spændende. Derfor tænker jeg, at det vil være en god idé, at du snakker med dine veninder om det. Har de også oplevet noget lignende? Og hvis de har, hvad gør de så i deres situation? Det kan også være, at de ikke har prøvet det. Men så kan det være, at de sidder med nogle gode tanker og råd, de kan give dig.
Fortæl drengene, hvad du tænker
Det er ikke fedt, når man gerne vil have nogle gode drengevenner, at de så begynder at kunne lide en. Så jeg kan godt forstå, at du spørger til, hvad du kan gøre. Jeg tænker, om du måske kan tage en snak med drengene, når du fornemmer, at de begynder at kunne lide dig? Fortæl dem, at du bare gerne vil være venner. På den måde får de også at vide, hvad du gerne vil, og hvad du ikke vil.
Det kan nemlig være svært at vide, hvis det ikke bliver sagt højt. Især fordi man nemt kan sende nogle signaler, der kan opfattes anderledes, end hvad meningen var. Fx kan øjenkontakt og et sødt smil for dig være helt venskabeligt, men kan forstås som flirt af en dreng.
Jeg håber, at mit svar har givet dig idéer til, hvad du kan gøre i din situation. Held og lykke!
De bedste hilsner fra Mindhelper