Jeg kan godt lide en dreng, som jeg tit snakker med i frikvarterene. Men jeg ved ikke, om han kan lide mig. Hvad skal jeg gøre?
Hej Mindhelper
Jeg kan godt lide den her dreng, men ved ikke om han kan lide mig. Hvad skal jeg gøre. Vi snakker rigtig tit sammen og er også sammen i frikvarterene?

(Pige, 14 år)
Kære pige, 14 år
Tak, fordi du har skrevet til brevkassen.
Det kan godt være noget af et dilemma at stå i, når man ikke ved, om ens følelser er gengældte. Du fortæller, at ham du godt kan lide har lyst til at bruge sin tid sammen med dig i frikvartererne.
Jeg har samlet nogle forskellige råd, som måske kan hjælpe dig med at finde ud af, om drengen også kan lide dig.
Er der nogle tegn på, at dine følelser er gengældte?
Er der ting, du har lagt mærke til, når I er sammen? Har I eksempelvis kontakt uden for skolen? Du kan prøve at lave en liste med tegn på, at han kan lide dig.
Spørg om han vil lave noget med dig
Hvis der er nogle tegn på, at han er interesseret i dig eller, hvis du gerne vil finde ud af det, er der forskellige måder at gøre det på. Du kan fx spørge ham, om han har lyst til at hænge ud med dig. Dette kunne være ved at gå i biografen, på café, spise en is ved vandet eller mødes omkring en fælles interesse.
Du kan få gode råd, hvis du vil lave noget med ham  i vores artikel Nervøs inden en date? Få 5 gode råd til, hvad du kan gøre
Fortæl ham, at du synes han er sød
Et andet skridt kunne være at fortælle ham, at du synes han er sød. Du kan også fortælle ham, at synes at det er sjovt og rart at være sammen med ham, fordi han er…. (sæt selv ting ind, der passer til, hvordan han er). Hvis du fortæller ham, at du godt kan lide ham, kan det være, at han fortæller, hvordan han har det med dig.
Tal med dine veninder
Det er altid en svær situation at stå i, når man har mange følelser, der vrimler rundt i kroppen. Men det er helt normalt at have det sådan. Og det er helt normalt at stå i situationer, hvor man ikke helt ved, hvad man skal gøre.
Det kan være en idé at dele alle dine tanker med enten veninder eller familie, der kender dig rigtigt godt. Lidt ligesom, at du deler dine tanker med denne brevkasse.
Jeg håber, at du er kommet bare et lille skridt tættere på et svar.
Mange varme tanker fra Mindhelper