Jeg har mødt en virkelig sød fyr, som jeg er meget glad for. Men jeg har virkelig svært ved at binde mig. Og jeg kan ikke finde ud af hvorfor.
Hej.
Jeg er en ung pige, som har fundet en rigtig sød fyr. Det sagde klik for os begge to, og der interesse fra begge sider. Jeg tvivler ikke på at jeg føler et eller andet, som jeg gerne vil opsøge mere af.
Jeg tvivler ikke rigtig på om jeg kan stole på ham, da han gør mig opmærksom på, at det mig han vil.
Jeg føler derimod det mig, der lidt den farlige i det her. Da jeg i 2 år har været single, og befundet mig med at have haft noget med nogen stykker i en periode. Men droppet det efter hånden, da jeg ikke rigtig har kunnet binde mig til nogen.
For næsten 5 måneder siden, var jeg sindsyg vild med en, som også var gensidigt, dog afsluttede det skidt. Ikke fordi vi ville afslutte det, men fordi der kom andre ting i vejen.
Lige siden har det været svært for mig, generelt at have noget med nogen, interessen gled af banen eftersom tiden gik.
Jeg forstår ikke hvorfor jeg har det svært ved at binde mig? Også selvom jeg kan lide ham.
Jeg burde være lykkelig og glad. Hvilket jeg også er, men ikke glad og lykkelig, som jeg var for ham den anden… Fordi jeg tænker stadig en del på ham, og savner ham hver dag.
Men samtidig elsker jeg at bruge tiden på den nuværende fyr. Fordi han gør mig glad, og får mig lidt til at glemme savnet på den anden.
Hmm håber I kan hjælpe med lidt råd!
VH

(Pige, 20 år)
Kære pige på 20 år
Det er så skønt, når man møder et menneske, som man bare klikker med. Og det er sket for dig. Men jeg kan også godt forstå, at det ikke er sjovt at have svært ved at binde sig til den person.
Undersøg hvorfor det er svært at binde dig
Har du nogen idé om, hvad det er, der gør det svært for dig at binde dig til andre fyre? Har det altid været svært, eller er det kommet efter bruddet med ham den anden? Nogle gange har man en grund til, hvorfor det kan være svært at binde sig til andre. Og det kan ofte gøre det nemmere at forstå, hvis man kan se, hvad grunden er.
Jeg kommer til at tænke på, om du er kommet helt videre fra ham den anden? Det kan nemlig være ret svært at binde sig til en ny, hvis den gamle fyr stadig rumsterer rundt i hovedet. Måske ville det være en god idé, at du kiggede i vores artikel om kærestesorger. Jeg ved godt, at I ikke har været kærester. Men jeg tænker, at du stadig kan bruge nogle af de råd, som vi giver i artiklen. Så kig dem igennem, og tag hvad du kan bruge.
Giv det et skud med ham
Hvor er det dejligt, at du har mødt en, hvor der er interesse fra jer begge. Og at han faktisk får dig til lidt at glemme ham den anden. Det, tænker jeg, er et rigtig godt tegn. Du skriver, at du gerne vil opsøge mere af de følelser, som du mærker i forhold til ham. Det synes jeg helt sikkert, at du skal gøre. Og så kan det være, at situationen løser sig selv stille og rolig, som tiden går.
Følelserne kan være meget forskellige
Du skriver, at du er glad og lykkelig med ham den nuværende fyr. Men at det ikke er på samme måde som med ham den anden. Det kan være, fordi du ikke helt har givet slip på ham. Men der er bare også store forskelle på, hvad man føler for hver enkelt person. Det kan variere ret meget. Nogle forelskelser kan føles meget stærke og nærmest overvældende. Andre forelskelser kan føles mere nede på jorden, trygge – måske får man en følelse af at være “hjemme”, når man er sammen med personen.
Fortæl det til nogen omkring dig
Jeg kommer til at tænke på, om du har delt din situation med nogen omkring dig? Måske nogle gode veninder? Det kan være, at de har nogle gode idéer til, hvad du kan gøre. Eller bud på, hvorfor du har svært ved at binde dig til ham den nye. Nogle gange kan det også være nemmere at se løsninger, så snart man får fortalt sin situation til andre. Så det vil jeg råde dig til at gøre.
Jeg håber, at mit svar har givet dig nogle idéer til, hvad du kan gøre med din situation herfra. Held og lykke med det.
De bedste hilsner fra Mindhelper