Jeg har fået følelser for tre fyre. Det ene er min kæreste. Den anden er en ekskæreste. Og den sidste er min “bro”. Så jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre.
Hej
Jeg er virkelig forvirret. Jeg har ‘følelser’ for 3 fyre, og 2 af dem har også følelser for mig. Okay, de her fyre kalder vi lige R, N og K.
Mig og R har været kærester. Det var vi i næsten 3 måneder. Jeg savner ham på en måde. Mig og K har også været kærester, men det er mere end 1 år siden nu. Vi var sammen i omkring 6 måneder.
Og sidst men ikke mindst; mig og N. Vi har haft en flirt i gang i nogen måneder nu, og jeg er klar til at få et forhold op at køre, men det er han ikke. Så jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre..
Men det værste er nok at mig og K er bedste venner, vi kender hinanden så godt, at hvis jeg mødte nogen der spurgte om vi var kærester, ville jeg svare “nej, det’ min bro’”.
Hvad skal jeg gøre?
Hilsen Den virkelig forvirrede 14 årige pige..

(Pige, 14 år)
Kære forvirrede 14-årige pige
Tak for dit brev. Jeg er ikke helt sikker på hvad det er, du gerne vil have svar på. I dit brev lyder det som om du kommer til at blande kæresteforhold og venskab sammen, og at det gør dig forvirret.
Du hopper lidt frem og tilbage mellem det ene og det andet med dem alle tre, og det kan jeg godt forstå at du har svært ved at finde ud af. Det kan være at de tre drenge også er lige så usikre på, hvad du egentlig vil med dem?
Måske kunne det være godt for dig at bruge et stykke tid på at være teenager i fred og ro, og lære dine egne følelser at kende. Ungdomsårene er en tid der kan være meget forvirrende, især fordi så mange ting sker for første gang. Første kæreste, første brud – første “han er nok forelsket i mig, men er jeg vild med ham?”.
Det hele skal opfindes fra bunden, og her er det vigtigt at du kan mærke hvad du selv synes er rart. Har du snakket med dine forældre eller nogle gode veninder om, hvad der sker? Det kan også være en idé at skrive det ned i en dagbog, og få ro på tankerne.
Prøv at øve dig i at mærke din helt egen mavefornemmelse, og følge den.
Held og lykke med det 🙂
venlig hilsen Mindhelper