Jeg slog op med min kæreste for halvanden måned siden. Jeg tænkte, at det var det rigtige. Men vi savnede hinanden, så nu er vi sammen igen.
Hej!
Jeg er en pige på 17 år, der valgte at slå op med min kæreste for cirka en, en halv måned siden. Vi havde været kærester i lidt over et år, og blev kærester efter vi havde gået på efterskole sammen. Jeg har været i tvivl om den beslutning jeg tog var rigtig, men virkede fast besluttet på at det var det rigtige at gøre, efter jeg havde slået op. Men nu har vi mødtes igen og besluttet os for at komme sammen igen, for det vil vi begge gerne fordi det gør os glade, men jeg ved bare ikke om det er den rigtige beslutning, selvom det er lidt forsent at trække sig tilbage igen.
Grunden til at jeg slog op var pga. små ting som jeg synes manglede i et forhold, som hobede sig op(hvilket vi senere har snakket ud om, hvor jeg måske forventer mere end hvad han gør, i vores forhold). Men jeg blev også lidt træt af ham, og syntes vores forhold blev rutine-agtigt og kedeligt. Men også fordi at vi nu havde været sammen så længe og tænkte at jeg hellere snart måtte komme videre. Så jeg tog måske en forhastet beslutning om at slå op, og har nu igen måske taget en forhastet beslutning om at komme sammen igen, det ved jeg ikke..
Jeg har virkelig ligget i midten om jeg skulle vælge at være sammen med ham eller ej. For jeg vil gerne møde andre fyre (da jeg bla. ikke har prøvet det så meget), men vil stadig gerne blive sammen med ham da han betyder meget og fordi at jeg jo elsker ham. Det er vigtigt at nævne at jeg går i gymnasiet, og har arbejde. Og min kæreste bor lidt over en time væk med offentlig transport
Det er et stort dilemma jeg går rundt med, og det fylder helt vildt i mit hovede.
Så håber i kan hjælpe
Mvh mig

(Pige, 17 år)
Kære du
Det lyder til at være en ret forvirrende situation, du står i. Og der er en del tanker, der går på, om det var det rigtige at komme sammen igen, efter dig og din kæreste slog op.
Har du det godt, hvor du er?
Jeg tænker, at det vigtigste, som du skal finde ud af, er, om du på bunden virkelig godt kan lide at være i forholdet. Også på de helt dårlige dage skal det gerne være sådan, at du ikke kunne se jer gå hver til sit. Du skriver, at du tænkte, at du hellere måtte komme videre efter et år. Var det, fordi du virkelig havde lyst, eller fordi du tænkte, at det burde du?
Tag det rigtige valg for dig selv
Det ville nok være rigtig godt for dig, hvis du kiggede på vores artikel om at træffe svære valg. Her bliver du nemlig guidet igennem, hvordan du bedst muligt kan tage den rette beslutning for dig. Og det er blandt andet ved at liste fordele og ulemper op overfor hinanden. Så bliver det ofte nemmere at vide, hvilken vej man skal gå. Her tænker jeg også på din tvivl i forhold til at møde andre drenge eller at blive i det forhold, du er i nu. Det kan være, at du bliver mere skarp på, hvad du helst vil der også?
Snak med dem omkring dig
Det er noget svært noget det med kærester. Og især det du oplever. Så det er vigtigt, at du får snakket med nogen omkring det, så du får delt dine tanker. Ofte har andre et andet perspektiv på situationen, som man kan lære noget af. Måske har de endda prøvet noget lignende selv. Og så er det bare rart at få sagt dét højt, der fylder. Der går ofte lidt luft af ballonen, når man deler tanker og følelser med andre.
Jeg håber, at du bliver klogere på, om hvad I skal. Og får gjort det, der er mest rigtigt for dig.
De bedste hilsner fra Mindhelper