Jeg er begyndt at få følelser for en fyr fra mit arbejde. Han bider sig i læben, når han taler med mig. Men er han vild med mig?
Kære Brevkasse
Jeg er begyndt, at få følelser for en fyr, som jeg bare ikke burde for følelser for. Det er ikke, fordi han er sindssyg eller noget, men fordi han minder lidt om en player. Faktisk, så ved jeg ikke, om han er en player eller ej. Han virker (lidt) som typen. Jeg vil bare vide, om han kan lide mig eller ej. Vi har begge to et fritidsjob, og det er samme sted vi arbejder, og han smiler altid, når han ser mig. Jeg har lagt mærke til, at bed sig i læben, da ham kiggede på mig, mm jeg er bare ikke sikker på, om det er (rigtigte) tegn på om han kan lide mig.
Så mit spørgsmål er vel bare, kan han lide mig?
Hilsen den 16-årige pige

(Pige, 16 år)
Kære 16-årige pige
Det lyder som om, at du er blevet lun på en vaskeægte charmetrold. Og det er da fedt. Som bonus, gætter jeg på, at timerne på arbejdet også går lidt hurtigere, når han er i nærheden 🙂
100-dollars-spørgsmålet er så, om fyren også er vild med dig. Tja-bum-bum – jeg kan ikke give dig et sikkert svar, men det lyder som om, at han forstår at flirte. Smil og et lille bid i læben lyder ikke som dumme tegn. Mit råd er derfor, at du sender den gode energi tilbage i hovedet på ham. Så må tiden vise, hvor det bærer hen. Fortsætter smileriet mellem jer, så prøv, om du kan falde i snak med ham. På den måde kan du jo også blive klogere på, om han virkelig er en player eller ej.
Har du brug for et par fif til, hvordan du tager skridtet fra smil til snak, så synes jeg, at du skal tjekke vores guide om smalltalk.
Et godt råd, der ofte går igen er også at tale med dine venner om det. Hvad siger de? Og tror de, at han kan lide dig? Venner kender ofte en bedre end man tror. Og de kan tit lure, om der er kærlighed i luften – begge veje.
Du kan også læse vores artikel 15 tegn på, at han eller hun også er forelsket i dig.
Held og lykke med flirteriet!
/Mindhelper