Jeg har længe været til piger. Nu er jeg blevet forelsket i en ældre fyr fra fitness. Er jeg ikke homoseksuel alligevel, eller er jeg ved at blive tosset?
hej brevkasse.
jeg har i en længere periode gået rundt og været ked, trist, deprimeret osv over en ting som er svært at forklare men prøver. jeg har altid været den der sports/drenge pige som ja elsker alt det drenge laver. SKAL lige siges dette med kærester, sex er ikke noget jeg har prøvet før ja jeg er jomfru. og har ikke kigget efter nogen på den måde jeg er mest til hemmelige crush. jeg er til piger det har jeg vidst i nogen år troede jeg,, ihvertfald indtil jeg mødte denne ældre fyr som jeg er blevet dybt forelsket i. jeg ser ham hverdag næsten i mit trænings center og ja det komplicere det endnu mere og det er så trist og nederen. jeg er en pige som godt kan lide mit lange hår og lidt læbepomade, går i helt normalt tøj, men jeg hader mine bryster og ville ønske de ikke var der hvorfor tænder jeg på ældre mænd men vil have et liv med en pige. ej det er så forvirret… er jeg ikke homoseksuel eller hjææææællllppppp er jeg ved og blive tosset eller hvad sker der.
knus LM

(Pige, 20 år)
Hej LM
Når jeg læser dit brev, tænker jeg ikke, at du er ved at blive tosset. Du skriver, at du egentlig havde fundet ud af, at du var til piger, men nu har du fået et crush på en ældre fyr. Jeg læser også, at du dog stadig gerne vil have et liv med en pige. Jeg tænker, at du er ret forvirret over din seksualitet og identitet i øjeblikket – og derfor kan godt føles som om, at du er ved at blive tosset.
Seksualitet er en flydende størrelse
Jeg forstår godt, hvis det er forvirrende og svært at være dig lige nu. Når man er ung er ens identitet og seksualitet ofte ikke så fastlagt, som når man bliver ældre. Specielt når man er ung, skal man finde ud af, hvem man selv er og hvad man er til. Den ene periode er man måske fascineret af en pige i klassen og den næste periode en fyr fra ens arbejde. Og det kan være forvirrende – men der er mange, der har det sådan.
Derfor er der også mange, der har haft kærester af begge køn. De har været forelsket specifikt i en person, om det så var en mand eller kvinde. Kønnet som sådan har ikke haft betydning.
Hemmelige crush
Du skriver, at du mest er til det hemmelige crush. Det er blot en tanke fra min side, men jeg kommer til at tænke på, om du bliver tiltrukket af det hemmelige, måske forbudte, ved andre? Nogle ting kan man godt fantasere om uden, at det bliver til noget i virkeligheden. Og det kan godt forvirre en. Men man kan også have svært ved at vide, om det “blot” er en fantasi, før man har snuset lidt mere til det.
Tal med en du stoler på
Du fortæller, at du har været ked af det, trist og deprimeret i en længere periode. Det er ikke rart at gå med det alene, når man er nedtrykt. Er der nogen, der ved, hvordan du har det? Man kan ofte blive overrasket over, hvor meget det kan hjælpe at få sat ord på noget, der er svært. Har du nogen i dit netværk, som du mon kan tale med? Du kan evt. starte med at vise dem dit brev – og måske svaret.
Du kan få nogle råd til at lette dit hjerte i vores guide Sådan snakker du med din ven eller veninde om svære ting.
Sexlinien
Kender du Sexlinien? De har en anonym telefonrådgivning og brevkasse, som du kan kontakte. Sexlinien har rådgivere, der er eksperter i at tale med unge om fx. seksualitet, køn og krop. Måske kan du også have gavn at af tale med dem. Hvis du har lyst, kan du læse mere om Sexliniens telefonrådgivning her.
Varme hilsner fra Mindhelper