Jeg er mega forelsket i en dreng! Men når vi er sammen, kan jeg ikke spise noget som helst. Og jeg får kvalme, når jeg tænker på ham.
Kære brevkasse
Jeg er en pige som er mega forelsket i en dreng fra årgangen over mig. Hvis vi skal være sammen så gå der altid lidt tid inde vi kan snakke rigtig uden at det bliver akavet. Men jeg har et problem min krop vil hele tiden havde opmærksomhed fra ham, så når vi er sammen kan jeg ikke spise noget som helst. En weekend hvor vi var sammen spiste jeg nærmest ikke noget og jeg er bange for at jeg går ned i vægt. Jeg blev også rigtig syg fordi jeg ikke spiste noget. Jeg ved ikke om han også kan lide mig. Når jeg tænker på ham føler jeg det som om at jeg for kvalme, men på en god måde, gå når jeg for min kontrakt med ham bliver jeg helt glad

(Pige, 14 år)
Kære du
Ih, det lyder da virkelig som en forelskelse, der har sat sig i hele kroppen, hva’r? Det kan være en skøn, men også meget underlig følelse, hvor kroppen næsten kan have sit eget liv.
Hvilken slags opmærksomhed vil kroppen have?
Du skriver, at din krop vil have opmærksomhed fra ham. Og du kan derfor ikke spise noget. Det lyder da ikke så rart. Jeg tænker på, hvordan du oplever det behov for opmærksomhed. Er det, så han lægger mærke til, at du ikke spiser og på den måde får opmærksomhed? Eller er det noget helt andet? Fx at kroppen skal være flot for at få opmærksomhed fra ham?
Jeg kan godt forstå, at det kan være skræmmende, når kroppen ikke gør, som den plejer. Så længe du er opmærksom på, at du ikke vil gå ned i vægt, så tænker jeg ikke, at det bliver noget problem. Men hold øje med det. Så kan du altid opdage, hvis der mod forventning er noget, som ikke er helt, som det skal være.
Du er nemlig mega forelsket!
På mig lyder det som om, at det, du oplever med kvalme og manglende appetit, er en vaskeægte forelskelse, hvor hele kroppen er med. Hele maskineriet er i gang, og så kan kroppen opføre sig noget mærkeligt. Derfor tænker jeg også, at din kvalme og manglende appetit nok skal holde op på et tidspunkt, når forelskelsen ikke er så vild mere. Har du læst vores artikel om forelskelse? Måske kan det gøre nogle flere ting klart for dig.
Snak med dine veninder
Mit bedste råd til dig er at tage en snak med dine veninder. Også hvis du allerede har gjort det. Spørg dem om alle de ting, du kan være i tvivl om. Gode veninder kender én. De kan også give gode råd og fortælle om egne erfaringer. Lur mig, om du ikke kan bruge en masse af det, de har at sige.
Held og lykke med din forelskelse!
De bedste hilsner fra Mindhelper