Jeg er ret vild med den her dreng fra min klasse. Men jeg kan ikke finde ud af, om han gengælder mine følelser. Han sender nemlig lidt forskellige signaler.
Hej mindhelper,
Jeg har længe kunnet lide den her dreng. Men jeg ved ikke om han gengælder følelserne. Det startede med at vi kom i klasse sammen og så gik der nogle rygter om at han kunne lide min veninde. Men efter et stykke tid blev han sur når det blev nævnt. Efter begyndte han at joke med at blive gift osv… når jeg spørger ham om det siger han det bare er for sjov. Så for en måned siden begyndte han at kommentere hvad jeg gør og siger, som om ham kan lide mig fx; årh du er så ærlig.
Så begyndte han for 2 uger siden at støde ind i mig med vilje og vi har hele tiden været gode venner. Så sidste skoledag stod jeg og krammede mine veninder farvel. Han kommer så hen og siger at han venter på sit kram. Jeg giver ham så sit kram, og mit i det skal han til st sige noget, men siger så at han skriver det til mig. Han afslutter så krammer med at tage mig på røven!! Han er ok kold over telefonen. Men han har fortalt mig en hemmelig hed og skrevet til mig om et rygte, som ikke var sandt, som han ikke ville have jeg skulle tro på.
Jeg ved ikke om han kan lide mig??

(Pige, 14 år)
Kære pige på 14 år
Jeg kan godt forstå, at du er forvirret med ham fyren. Især når han giver dig lidt blandede signaler.
Kan han lide dig?
Det er svært at svare på, om han kan lide dig. Han giver jo, som du skriver, lidt blandede signaler. Har du kigget vores artikel om 15 tegn på forelskelse igennem? Måske kan den give dig en lille idé om, om han kan lide dig og gøre dig mere klar på, hvad hans signaler kan betyde.
Tag fat i ham
Jeg synes, du skal prøve at tage fat i ham og snakke med ham. Se om du ikke kan lære ham bedre at kende. Og læg mærke til, om han viser tegn på, at han kan lide dig. Du kan også spørge ham, hvad mener med, at du ikke skal tro på det rygte om ham? Eller hvad den hånd på røven betød for ham? Du bliver kun klogere på ham, hvis du tør at spørge ham, om de ting du er i tvivl om.
Snak med dine veninder
Jeg kommer til at tænke på, om du har snakket med dine veninder om det her? Hvis ikke, tænker jeg, at det er et virkelig godt emne at snakke med veninder om. Du kan få lov til at fortælle dem, hvor forvirret du er. Hvad han gør og ikke gør. Det kan være, at de har været i samme situation. Måske har de nogle gode råd til, hvad du kan gøre? Eller idéer om, hvad det betyder, når han gør, som han gør? Prøv at høre dem ad.
Jeg håber, at du har fået lidt idéer til, hvad du kan gøre i din situation. Held og lykke med kærligheden.
De bedste hilsner fra Mindhelper